Hvorfor blogge? Er det virkelig noe vits i? Og hva skulle jeg blogge om? Det handler om å bli funnet.

Og det igjen handler om flere ting:

Interessant innhold

For det første: Forteller du noe interessant, er sjansen stor for at noen vil finne deg i et søk.
Og finner folk noe interessant, er sjansen stor for at folk husker deg. De kommer tilbake. Og tilbake igjen.
Og flere besøk betyr både at de lettere tenker på akkurat deg når de tenker på produkter du tilbyr (som nye nettsted!), det betyr økt tillit (med god grunn) og større sjanse for salg.
Og økt trafikk er selvforsterkende fordi Google løfter nettstedet ditt på resultatlistene sine.

Vær aktiv

Og ikke bare vil flere treff i seg selv løfter deg opp på Google, men de premierer også godt innhold: Fordi Google ønsker å gi best mulig innhold til søkerne, vil de løfte opp de som er aktive med nytt innhold.
Kort sagt: Er du flittig med tastaturet, anser Google deg som  aktiv og plasserer deg dermed høyere opp på sine resultatsider. Motsatt faller “døde” nettsteder  stadig lenger ned – selv om innholdet er aldri så bra.

Men skrive om hva?

Tenk på det: Du driver et selskap eller har en hobby fordi du kan noe spesielt. Og fordi noen andre er interessert i det.
Dermed har du også noe å fortelle om. Ikke bare ting kundene dine spør om, men også tips og triks, for eksempel om hvordan man kan eller bør bruke det du selger.
Om du risikerer å avsløre hemmeligheter? Det må du selv balansere, men man må både forstå helheten og ha ressurser eller varer for å gå deg i næringen. Og husk at det gjerne er amatører du skriver for.

Bonus

Er du ofte innom nettstedet ditt, oppdager du raskere feil eller utdatert innhold, og får fikset det raskt. Et ryddig og oppdatert nettsted øker også tilliten til deg og bedriften din.
Det ble kanskje to bonuser, det 🙂

Tips ikon

Praktiske tips om innhold,
nettsteder, videoer
- og litt til

Scroll to Top